maandag 19 november 2007

Quiz


Ja, om jullie vele mails, positief te beantwoorden, ik ben inderdaad de kot-intellectueel. Hoe dat komt, wordt me ook vaak gevraagd. Wel: ik lees veel, ik ben nieuwsgierig - als journalist in spé een uitstekende eigenschap - en, eerlijk, ik heb hier binnen Oppendorp ook weinig concurrentie.

Ja, je kan me dus wel de Nick Nuyens van het Oppendorp-peloton noemen. 'De Professor' wordt ik ook wel met licht ontzag genoemd. Ik maak een erg pientere en scherpzinnige indruk, heb steeds een pen en kladblok bij me om nieuwvergaarde kennis op te schrijven en ik mis geen enkele radionieuwsflash.

Hoe zou het nog met ons tante Laura gaan?
Een vraag die geen afdoend antwoord kan bieden.
Goh, ik herinner me dat we op een kille zondag bij haar aanbelden. Waar woont ze ook weer? Mijn pa weet zo'n dingen. Geografie is zijn domein.
Waarom vertel ik jullie dit?

Wie heeft er nog een (aangetrouwde) tante Laura? Hij late een reactie achter!
Heeft er hier iemand een nonkel Gaston?
Heeft er hier iemand een koersbroekske van Nick Nuyens? Dat waarin hij de Omloop Het Volk gewonnen heeft, liefst. Wat een heerlijke koers! Wat een fantastische krant! Behoort tot mediagroep Corelio. Vraag me dat op een quiz en ik pak het punt.

Sexy "De Professor" Lexy.

P.S.: bij het schrijven ener tekst, hou steeds een plaatsje voor een afbeelding indachtig. Dat leest meer aangenaam.