vrijdag 9 november 2007

Oppendorp interviewt: George Clooney

In een nieuwe rubriek gaat Oppendorp op zoek naar de vettigste pieren uit de neus van de meest tot de verbeelding sprekende celebs.
Als eerste in dit rijtje mag openen: George Clooney, Hollywoods meest begeerde Darfoerproblematiekaankaarter!


Oppendorp: Meneer Clooney, u houdt zich sinds geruime tijd bezig met welzijnswerk en dan in het bijzonder met de toestand in Darfoer. Wanneer besefte u dat er werk aan de winkel was?
Clooney: "Ik ben me voor Darfoer beginnen inzetten toen ik inzag dat ik iets rond welzijnswerk wilde doen."
Oppendorp: En kan je daar een specifiek moment op plakken?
Clooney: "Ja. Ik kwam net terug van vakantie in Brazilië toen."
Oppendorp: Wat hebt u tijdens die reis gezien?
Clooney: "Ik heb daar gegolfd met Zico, een Braziliaanse voetballer."
Oppendorp: In 2006 hebt u de VN-Veiligheidsraad toegesproken. Wat hoopte u daar precies mee te bereiken?
Clooney: "Ik hoopte daar mijn netwerk te kunnen uitbreiden en fondsen te vinden voor mijn werk."
Oppendorp: Want herhaalt u nog eens welke initiatieven u wenst te nemen voor de problemen in Darfoer.
Clooney (ferm): "Eerst en vooral wil ik daar een duidelijke verbodsbepaling voor negers op poten zetten - of toch alleszins iets met rassenscheiding, we zijn daar nog niet helemaal uit."
Oppendorp: Voor uw acties rond Darfoer reist u constant de wereld rond. Hoe zit het met 's werelds kijk op de Amerikanen?
Clooney (denkt na): "Ik denk dat de Amerikanen nog steeds erg geliefd zijn. Grapjes over hamburgers zijn nooit van de lucht."
Oppendorp: Tot slot even over uw jeugd: U had een zeer veeleisende vader, hoe ging u daar mee om?
Clooney: Eerlijk? Ik mocht nooit klagen over een gebrek aan geluk. Ik was amper geblesseerd, destijds (onverstaanbaar gemonkel).

Bedankt voor dit gesprek.

Geen opmerkingen: