zaterdag 17 november 2007

De Duiveltjes

Ik zet hem op vier, om kwart na acht, kijk twee minuten naar het middenveld en zie: trekt op niks, er staan net drie centrale verdedigende middenvelders.

R.V. ziet dit niet. Of hij doet er niets aan. Waarom? Omdat hij incompetent is. Welke competenties mist hij? Intelligentie en charisma.

Nu rest nog de vraag: waarom worden dergelijke losers nog steeds aangesteld als hoofdcoach in het voetbal? Heeft men nu nog steeds niet door dat een goede voetballer niet automatisch gelijk is aan een goede trainer? Klaarblijkelijk is ook het voetbalbestuur veelal incompetent. Geen visie, geen durf. Vooral veel vetzakken.

Eigenlijk zou een echte sportliefhebber voetbal moeten haten, omdat er zo zelden competentie waar te nemen valt, wat tot zoveel ergernis lijdt. Ik ben zelf Anderlecht-supporter en kan me moeilijk herinneren wanneer ik voor het laatst me nog eens onbeschroomd heb laten genieten van deze ploeg. Ergens vorig seizoen, alleszins.



Arno Jente van Jan De Braekeleer van Kessel-lo van den Heiberg

Geen opmerkingen: