dinsdag 30 oktober 2007

Rijm treedt op bij vriestemperaturen

Zwijgen zwijgen zwijgen, dat is uwen aard.
Den dag dat gij gaat spreken zijn ik hoogbejaard.

Zingen zingen zingen zult gij, dorpse foor.
En als ge 't vriend'lijk vraagt dan zingen wij in koor.

Hoesten hoesten hoesten, 'k hoor u vaak tot hier.
Het enige da helpt, is duizend liter bier.

Gamen gamen gamen tot den tijd passeert.
Het vierkantje is passen, gij doet da verkeerd.

Draven draven draven met uw hoeven luid.
Studentikoos getsjeef kloppe wer nog wel uit.

Lullen lullen lullen, geen moment serieus.
Mijn eindeloos gezeik is nogal dubieus.

Maar ook:

Spelen spelen spelen op uw wit klavier.
De Mozart van ons kot die brengt mij veel plezier.

Lachen lachen lachen is aan u besteed.
Ons Zonneke maakt dat ik mijn verdriet vergeet.

Schillen schillen schillen, 't is een hele klus.
Ik weiger nooit een appel van ons Grote Zus.

Grooven grooven grooven op uw sixtiessfeer.
Bob Dylan woont hiernaast, 't is da 'k er iets van leer.

Blaten blaten blaten tot de zon opkomt.
Bij Nurse krijg ik de meeste weetjes opgesomd.

Rijmen rijmen rijmen, een kot in de nacht.
Mijn naam is Ac en ik zeg u heel graag slaap zacht.

Geen opmerkingen: