woensdag 31 oktober 2007

And then, finally, I'd say: a little piece of rocisme

Beste blogliefhebber,

wij zitten met een catastrofaal probleem binnen Oppendorp. Gisteren kwamen wij immers te weten dat een van onze bewoners Ros haar heeft! Ros! Als in de scheldkreet 'Rosse teef!', that is, ja ja...

Een kniestoot in je maag is er niets bij. Zo'n nieuws verwerk je niet in je eentje. Ikzelf heb me vanochtend al verzekerd van een afspraak bij een neuropsychiater ter lande. Hij had begrip voor mijn situatie. "Ros tuig in de onmiddellijke omgeving, dat smeekt om psychoses," aldus de vriendelijke man. En ook nog: "Zorg ervoor dat je steeds je deodorant en neusknijper op zak hebt. Het Tuig (zo noemde hij 'de rosse persoon' consequent, nvds.) zou onverwacht kunnen toeslaan."

Er werd gisteravond in allerijl evacuatie overwogen. De lokale Politie was nabij. Doch wij besloten gezamelijk de overheid nog heel even buiten deze case te houden. De situatie was dan wel hoogsturgent en zeer gevaarlijk, wij besloten - in een moment van verregaande liefdadigheid, de Rosse Hond nog heel even te dulden in ons midden. Dat S. een aanval van breinsverbijstering kreeg deed A. ijlings naar de telefoon grijpen. Maar zowel bij de Politie als bij de Brandweer was het op dat moment bezet.

Er staat een kast voor mijn deur, nu, zodat Het Ros zeker niet binnen kan komen. Mijn arts maakte geen melding van Ros dat langs het raam binnen komt, want anders zou ik ook mijn raam hebben dichtgemetseld. Met een bang hartje zal ik de huidige situatie nog enige tijd aanzien, en zo mijn kotgenoten met mij. Maar ik beloof u, lieve blogger, Het Ros krijgt ons niet klein.

Steunbetuigingen en andere woorden die het verwerkingsproces mee helpen te vergemakkelijken zijn altijd welkom.

Hoogstverontruste en lichtpanische groeten,
jullie man ter plaatse,
Alexander.

PS: ook de grootste schrijvers hebben doorheen de geschiedenis gewezen op het Gevaar van Ros Haar. Hieronder vind je enkele citaten van onder meer Oscar Wilde, James Ellroy, Pieter Aspe, Valentin du Boquonnier en Connie Palmen.

* "Dan licht de eerste hotelgast zijn hoed: ook hij heeft ros haar! Daarop besluit een andere hotelgast met de woorden: ”cosi fan tutte”...
* "Hij heeft ros haar. Hij ruikt ook niet echt lekker. Hij heeft tamelijk ruwe handen. Met uitzondering van schoppen gaf hij nog niets aan bedelende kinderen."
* "Hij heeft ros haar en ruige, rosse snor en baard; draagt een zwart ooglapje, groene legermuts met rode pompon, piratenhemd, Schots rokje, sportkousen, ..."
* "Hij heeft ros haar, veel puisten nu, niks tegen ros haar en veel puisten maar dit geval van..." (ontbrekend zinsgedeelte)
* "Ja, en hij heeft ros haar, is geweldig sexy en maakt polls! ..... Ja, en hij heeft ros haar, is geweldig sexy en maakt polls! ..."
* "Hij heeft ros haar en een bril. Hier, een foto. Hou die maar."

Geen opmerkingen: