donderdag 18 oktober 2007

PZ Silo

Wij leven in een dorp. Oppendorp denk je ? Neen, Leuven: Leuven is een dorp.
Wij leven in een klein dorp, een klein, klein dorp. Een innieminie kutdorp.
Als ik naar de bakker ga, word ik nog vriendelijk begroet.
Ha die Joris, zeggen ze dan.
Ik heet niet Joris, maar dat is even naast de kwestie.
In een dorp kent iedereen iedereen en ontmoeten de dorpelingen elkaar elke zondag,
tijdens de religieuze dienst, zij het hindoeisme of katholicisme.
Maar, om eventuele repercussies te vermijden, laten we toch maar zeggen dat we elke week naar de
moskee gaan.
En elke kerk heeft zijn parochiezaal. Bij ons is dat Silo, de voormalige graanopslagplaats van het beekje,
dat van leuven naar la malinois vaart.
Elke misdienst wordt bij ons opgefleurd door een vrolijk stel vijftigplussers van het vrouwelijk geslacht.
Bij tijd en stond staan ze ook wel eens in voor het verkopen van tickets tijdens menig jamboree of mosselfeest.
In dit specifiek geval gaat het over Moodclub. wz
Dan staat een mens een halfuur te wachten, om dan van zo'n kankerjodin te horen dat het al na 12 uur is en we aldus
niet kunnen rekenen op een gereduceerde prijs.

Hoe verwachten deze onverlaten dat wij onze toekomstige eega's ontmoeten ? Leuven Kermis is al lang gedaan!
7 euro voor een feestje in de parochiezaal is belachelijk. Dat enkele kotbewoners hier op kot zich laten ompraten
voor dit soort wanpraktijken is ... teleurstellend, op zijn minst.
Ja, eva en anje, het gaat over jullie (let vooral ook op het feit dat ik weiger jullie namen met een hoofdletter te schrijven) .
7 euro voor een fuif in een graanopslagplaats is hetzelfde als 100 euro betalen voor een hoer in Brussel-Noord .

Mijn klacht gaat dan vooral ook uit naar schepen van stedenbouw Dirk Robeets, die er toch gemakkelijk kon voor zorgen dat de parochiezaal van meerdere ingangen voorzien zou zijn en wij aldus niet uren en uren hadden moeten aanschuiven.
U weze bedankt! Ik weet op wie ik moet stemmen (vlaams belang!)

Steven

1 opmerking:

Anoniem zei

7 euro inkom is belachelijk weinig voor een Silo-avond. Als je daar niet mee akkoord gaat kan je beter thuisblijven of je gaan amuseren op een goedkoop TD.