zaterdag 1 december 2007

Ik maak de analyse. Ik ben de analist.

Misschien hadden we niet allen dezelfde intenties. Misschien wilde ik wel iets helemaal anders. Meer en meer raakte ik er van overtuigd dat ik inderdaad iets helemaal anders wilde.

Het was me niet zozeer om de lol te doen. De zever maakte mij óók moe. Ze vrat me op. Met huid en haar. En ik wist dat er geen fuckin' ontkomen aan zou zijn.

De anderen - enkele anderen, bepaalde anderen - hadden het misschien makkelijker op dat vlak. Ze déden gewoon en ze déden dat goed. Hun mama's mochten fier zijn.

Vanzelfsprekendheden dienden zich met dozijnen tegelijk aan. Ik zocht naar een speld in een hooiberg, die ergens neegepoot was door een tractor, ergens in de schuur van een boerderij, op een erf, naast een huis, in een dorp. Literair.

Ik moest het ergens klein gaan zoeken. Zo vond ik het helemaal onderaan, door op de link te klikken. En dan ging er wel eens een balletje rollen. Maar het stopte vrijwel ter plekke alweer om me treiterig in de ogen te kijken en me te zeggen dat het alsnog niet doorging. Ik had te veel verwachtingen en ik wist het. Maar wat deed ik er fuckin' aan?

En de grap is: ik ben ook niet van de domsten. Mensen die studeren en die dat hoegenaamd serieuzer doen dan ik, kijken me weleens aan met die vertwijfelde blik die zegt dat ze het niet helemaal zeker weten: of ik nu een gesprekspartner die naam waardig ben of toch maar niet. Al dat uit de nek geklets, hoever mag een mens daarin gaan? Niet te ver wellicht, want het leven zelve doet geen toegevingen. Ik voel me kortom Joëlle Milquet, gewurgd door een gedachtegoed dat ik niet aanhang en zelf ervan overtuigd zijnd dat ik het bij een of ander recht eind heb. Maar mijn rechte eind is zo krom als een banaan en alleen al om die reden begrijpt u dat we hier in cirkeltjes aan het draaien zijn.

Bedankt,
Alexander.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hehe, ik denk ook wel eens zoals jij, jij kan je gedachten precies wel beter verwoorden =) Of dit een handige gave is is nog maar de vraag :D Misschien blijven de gedachten beter gedachten. Alhoewel het zonde zou zijn die reviaanse zinnen niet te delen (kwou da woord altijd al es in een zin gebruike, kweet wel ni of het er wel juist past)

Grz Wouter