zondag 2 december 2007

EXCLUSIEF: Interview oppendorpt Guy Verhofstadt


Dik 24 uur nadat formateur Yves Leterme (CD&V) voor de tweede keer ex-formateur Yves Leterme (CD&V) werd, hebben wij van oppendorp.blogspot.com een exclusief gesprek met waarnemend premier Guy Verhofstadt (Open VLD). De bevlogen liberaal antwoordt bereidwillig op onze vragen en knijpt kwansuis in Anjes poep.

Oppendorp: Meneer Verhofstadt, u bent gisteren nog bij onze Vorst Zijne Majesteit de Koning ontvangen. Wat bent u daar gaan doen?

Verhofstadt: "Hij had mij gevraagd te komen. De Koning is een zeer joviale man, de media persifleert (zijn congruentiefout, niet de onze, nvdr.) hem vaak op een verkeerde manier. Ik heb met hem gesproken over wat mijn taak zal worden en verdere informatie daaromtrent zal ik later op een persconferentie nog wel meedelen."

Oppendorp: Hoe lang kan dit land nu nog zonder regering?

Verhofstadt: "Niet lang meer uiteraard, maar we zijn eraan aan 't werken en om het met Bart Somers te zeggen: (immiteert Somers nagenoeg perfect) we moeten nu handelen, er is geen tijd meer voor gelanterfanter."

Oppendorp: U begrijpt dat de mensen zich stilaan zorgen maken.

Verhofstadt: (aarzelend, doch ferm) "Die zorgen zijn nergens voor nodig."

Oppendorp: Geef eens een voorbeeld van een dossier dat ligt te verstoffen op uw bureau.

Verhofstadt: (denkt lang na) "Bijvoorbeeld het recht voor homo's om kinderen te adopteren, dat ben ik al eeuwen van plan, maar dat ligt nu dus stof te vergaren op mijn bureau."

Oppendorp: We begrijpen dat deze situatie ook uw ego geen goed doet.

Verhofstadt: "Ik ben inderdaad een beetje weinig in de media geweest de laatste tijd. Het is vooral dien tsjeef uit West-Vlaanderen (Verhofstadt doelt op Yves Leterme, nvdr.) tegenwoordig. Ik heb nog steeds een groot draagvlak in mijn stad Gent, maar ik geef toe dat het de afgelopen maanden qua media-aandacht niet zo geweldig was."

Oppendorp: Bij deze is dat euvel ook weer de wereld uit. Bedankt voor dit exclusieve gesprek!

Geen opmerkingen: